Konzerváló fogászat

A konzerváló fogászati kezelések közé tartoznak azok a beavatkozások, amelyek a fogak eredeti épségét kívánják megóvni, a meglévő fogak megmentésétől, a hibás részek kijavításáig.

Ide sorolható egy kisebb fogszuvasodás kezelése vagy szükség esetén a gyökérkezelés is. A beavatkozást helyi érzéstelenítésben végezzük és fájdalommentesen.

Esztétikus tömés

Az esztétikus tömések, azaz a fogak eredeti színével megegyező tömések, mára már teljesen kiszorították amalgám elődeiket. A magas esztétikai elvárásoknak eleget téve rendelőnkben fémmentes tömőanyagot használunk, a korszerű anyagok segítségével, esztétikus töméssel állítjuk helyre a fogszuvasodást, kezeljük a letört vagy megrepedt fogakat, egyéb elváltozásokat.

Ezek a típusú tömések kisebb és közepes mértékű szuvasodás esetén kiválóan alkalmazhatóak minden fog esetében. Az UV fényre kötő tömőanyag, teljes résmentes zár, amit az orvos polírozással véglegesít. A kész fogtömés hasonlít a fogzománc színéhez és keménységéhez.

Gyökérkezelés

Amikor a szuvasodás olyan mértékűvé válik, hogy fog-bélgyulladás is fellép, gyökérkezelés válik indokoltá a fájdalom megszűntetése  és a fog megmentése érdekében. A gyulladást a fogszuvasodásból a fogbélbe jutó baktériumok okozzák. A legjellemzőbb tünete a nem múló, heves, lüktető fájdalom.

A kezelés alatt feltárjuk a fog gyökerét, majd kitisztítjuk, ezt követően gyakran egy fertőtlenítő gyógy tömés kerül ideiglenesen a gyökércsatornába. Végleges tömést néhány hét múlva teszünk a fogba, amikor már a gyulladás teljesen megszűnt, ezzel véglegesen lezárva azt, így gátat szabva a baktériumok újra elszaporodásának.

Sajnos mivel a gyökérkezelt fog már egy nem élő fog, így gyakran az évek során elszíneződhet, ezzel esztétikailag kellemetlenséget okozva. Ebben az esetben tartós megoldást nyújthat rendelői fogfehérítés eljárásunk.

Jelentkezzen fogászati konzultációnkra!

A konzultáció árát elengedjük amennyiben fogászatunkon veszi igénybe a kezelést!